2008. november 27., csütörtök

Akkor én Istenben fogok hinni ...

Én erre még nem vagyok felkészülve rájöttem. Nem kicsi még Tomi ehhez? A minap ezzel állt elő:

- Mami van egy nagy kérdésem...
- Mondd kincsem!
-Hogy van az, hogy én is születtem, meg te is, meg a te mamid is a nagyi, és akkor aki legelőször volt?

Na ez nagyon meglepett, hogy ilyen éleslátásról tesz tanúbizonyságot egy négyéves.

- Hát alapvetően két elmélet van - mesélem neki a teremtést, meg a nagy bumm, kicsi életke, majmok miegymást. Mondom, senki sem tudja melyik lehet az igazság, én még magam sem igazán tudom mit is gondoljak erről. Kicsit gondolkodik majd kiböki:

- Akkor én Istenben fogok hinni!

Arra még sosem gondoltam, hogy valaki az egyszerűbb megértés kedvéért választja Istent :) Mindig tanul az ember...

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ja, ez egyébként lehet, hogy egy ilyen életkor, láttam már gyereket előzetes ránevelés nélkül "imádkozni". De csak egyet úh a kísérlet nem releváns :)

Névtelen írta...

Meg van az is, hogy Isten teremtette a teremtést, ezt csak azért mondom, hogy lehet hinni Istenben meg a teremtésben is egyszerre. (Amúgy üdv saját blogod alkalmából, én csak most vettelek észre itt.)

Névtelen írta...

Na ezt jól elrontottam: szóval Isten teremthette a teljes evolúciót is, nagy bummal az elején, és lehet ebben a kettőben is hinni egyszerre.

Névtelen írta...

Én meg azon, hogy ezen meglepődtél. (mármint az egyszerűbb megértés témaköre) Hiszen általában ezzel szokták magyarázni a vallás születését, hogy amit nem tudtak, nem értettek, stb. arra azt mondták, hogy az Isten és...
Na jó... most nem írok saját bejegyzést.
Amúgy egyetértek az előttem szólóval

Pipacs írta...

Azon nem lepődtem meg, csak még nem gondoltam rá, ami megdöbbentett úgy istenigazából az az, hogy egy négyéves szembesít a problémával :) Üdv erre :)